• News

Arabsat Banned Al Mayadeen After Saudi Bribe Was Not Taken

Arabsat Banned Al Mayadeen After Saudi Bribe Was Not Taken
Arabsat Banned Al Mayadeen After Saudi Bribe Was Not Taken

Mohammad Hassan Albahrani says Arabsat banned Al Mayadeen upon an order by Saudi Arabia.

The Lebanese reporter and head of the Al Mayadeen Tehran Bureau outlined a number of reasons behind this illegal move, mainly for:

-Refusing to spread sectarian hatred and discord in the Muslim world
-Refusing to pit Shias against Sunnis
-Refusing to support the Saudi war on Yemen
-Not promoting discourse and normalization of ties between Israel and the Arab world
-Declaring Daesh and Al Qaeda as terrorist groups and not political organizations
-Broadcasting debate programs on which guests say Saudis are not fit to run the annual Hajj pilgrimage

Albahrani, who was addressing a press conference Wednesday, November 11, at the 21st Press Fair in Tehran, added that the satellite TV channel continues to be influential and competitive in the Arab world despite financial shortages. “Al Mayadeen managed to sideline media giants like Al Jazeera and Al Arabia. The Saudis and the Qataris didn’t like it,” he said.

According to the Lebanese reporter, Riyadh and Doha even tried to bribe the managers of Al Mayadeen to tone down its rhetoric against the wars in Yemen and Syria, but to no avail. In the end, they decided to take it off the Arab Satellite Communications Organization, a communications satellite operator headquartered in Riyadh.

Al Mayadeen was launched in 2012 in Beirut. Its programming is predominantly news. It has news reporters in most Arabic countries. In the Arabic TV news market it competes against Al Jazeera and Al Arabiya, and also against Sky News Arabia and BBC Arabic Television. It has an office in Tehran.


Nov 11, 2015 20:00
  • Comments

Average Rate:0.0  (0 votes)

Rate:
 
Sender Name: *
Email: *  
Description: *
 
Characters left: 500